NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

To pole jest wymagane

Technologie w zarządzaniu odpadami medycznymi. Lekarz zamówi odbiór odpadów przez aplikację

Autor: oprac. KM • Źródło: Rynek ZdrowiaOpublikowano: 09 kwietnia 2024 19:00

Firmy zajmujące się transportem i utylizacją odpadów medycznych stawiają na nowoczesność: są to w pełni zinformatyzowane podmioty, które wypuszczają autorskie aplikacje i dopasowują się do oczekiwań klienta. Profil takiej firmy przybliżyła Magdalena Rdest z zarządu EMKA S.A.

 

Wywóz i utylizacja odpadów medycznych. Bez tego medycyna nie istnieje

Małgorzata Rdest, wiceprezes zarządu EMKA S.A. podczas IX Kongresu Wyzwań Zdrowotnych podkreśliła, że bez usług wywozu i utylizacji odpadów medycznych świadczenie usług medycznych nie byłoby możliwe.

Podzieliła się doświadczeniem z perspektywy firmy zarządzającej odpadami end to end i wyszczególniła elementy, których wdrożenie przełożyło się na sukces w tej branży, m.in. system zarządzania logistyką, wsparcie klientów w formalnościach. Wspomniała również o kluczowym elemencie: producentach odpadów.

Prelegentka zwróciła uwagę także na aspekt edukacji, nadmieniając, że chodzi o edukację współczesną, „na miarę naszych czasów”, której składowymi są m.in. gra mobilna dla młodzieży oraz akcje stacjonarne w polskich miastach, jak „Odpad zdasz - drzewko masz” lub „Olej zdasz - drzewko masz”.

- Poprzez edukację chcemy młodzieży i społeczeństwu przybliżyć tematykę zdrowotną oraz tematykę odpadów, która niejednokrotnie jest demonizowana – zaznaczyła. Dodała, że „ludzie boją się kwestii odpadów medycznych, tego, co powstaje w wyniku zabiegów, operacji”. – Naszym celem jest szerzenie tej wiedzy i edukacja od najmłodszych pokoleń – podkreśliła Rdest.

Informatyzacja i aplikacje mobilne nieodzownymi elementami 

Jednak nowoczesna firma to firma zinformatyzowana. Jak wyjaśniała przedstawicielka firmy EMKA S.A., „informatyzacja zdecydowanie pomaga w zarządzaniu portfelem klientów i w świadczeniu usługi w jak najlepszy sposób i na jak najwyższym poziomie”. To, zgodnie z wypowiedzią prelegentki, pozwala uniknąć zbędnego oczekiwania, braku odpowiedzi i braku odebranych telefonów. - Nasz zaawansowany system informatyczny sprawił, że na chwilę obecną w biurze obsługi klienta mamy siedem osób – podkreśliła.

Zwróciła uwagę na specjalną aplikację mobilną: „coś, czego oczekuje każdy podmiot i przedsiębiorca”. - Dzięki tej aplikacji mobilnej lekarze, prywatna praktyka lekarska, szpitale mogą w prosty sposób zarządzać wytworzonymi przez siebie odpadami. W łatwy sposób możemy zamawiać odbiory, odwoływać, sprawdzać płatności, weryfikować wystawione karty przekazania odpadów, dokonywać płatności za faktury czy też zaopatrzyć się w produkty jednorazowe – wymieniała.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Dowiedz się więcej na temat:
Podaj imię Wpisz komentarz
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum