Reklamy
Reklamy
Reklamy

Cel ogólny:

  • Zapoznanie z wyglądem i cechami kwadratu.
  • Utrwalenie wyglądu koła.


Cel operacyjny – dziecko:

  • Rozpoznaje kwadraty wśród innych figur geometrycznych.
  • Nazywa kwadraty i koła.
  • Potrafi wykonać powierzone zadania.


Metody pracy:

  • SŁOWNA: opis, rozmowa, instrukcja.
  • CZYNNA: zadania do wykonania.


Formy pracy:

  • praca grupowa, indywidualna.


Pomoce dydaktyczne:

  • lupy papierowe , kwadraty i koła różnej wielkości i koloru, płyta CD, tamburyn, karta pracy.

Przebieg:


1. Powitanie grupy piosenką „Wszyscy są, witam was, zaczynamy, już czas…”

2. Oglądanie figur leżących przed dziećmi kół i kwadratów różnej wielkości.

3. „W pogoni za kwadratem ” M. Terlikowej – wysłuchanie fragmentu wiersza pt z jednoczesnym demonstrowaniem figury.

Kwadrat-to jest dziwna figura,
bo nie wiadomo,
gdzie dół
a gdzie góra.
Do góry głową czy na dół głową.
Zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe kąty, ma równe boki,
Tak samo długi jest-jak szeroki.

Reklamy



4. Omówienie jego charakterystycznych cech.

5. „Mali Detektywi zabawa dydaktyczna” – wyszukiwanie w sali przedmiotów w kształcie kwadratu (książki, klocki, poduszka, pudełka po płytach itp.).

6. „Robot z krainy figur” – dopasowywanie i wyklejanie na tablicy dużego obrazka z figur geometrycznych.

7. „Skaczący kapelusz” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.
Dzieci podskakują wraz ze skaczącym kapeluszem po sali w rytm muzyki, kiedy muzyka ucichnie wszyscy stają bez ruchu, wybrana osoba zasłania oczy i losuje z kapelusza jedną figurę dotykając ją odgaduje co to za figura.

8. „Kółko czy kwadrat” zabawa ruchowa rozwijająca szybkość reakcji.
Nauczyciel rozkłada na dywanie dwie plansze koło lub kwadrat. Dzieci biegają po sali na sygnał tamburyna nauczyciel wypowiada i pokazuje sylwetę kwadrat lub koło. Dzieci siadają dookoła pokazanej  figurą. Po kilku minutach nauczyciel wypowiada samą nazwę koło lub kwadrat już bez obrazka.

9. Praca z obrazkiem z figur – odszukanie na obrazku wszystkich kwadratów i pokolorowanie ich na niebiesko. Wywieszenie prac na tablicy.

10. Wspólne podsumowanie zajęć „Magiczne kwadraty” – dzieci dostają tabliczki z buzią uśmiechniętą i smutną. Kto dobrze się bawił zapamiętał jaka figura się z nami dzisiaj bawiła i podobały mu się zajęcia unosi do góry buzie uśmiechniętą. A kto nie zapamiętał chciałby jeszcze aby mu w czymś pomóc , lub  nie zdążył czegoś zrobić podnosi smutną minkę.

autor: Kamila Rzędzicka

#arkusz #ASD #Asperger #AspieZaklinaczka #autyzm #czytanie #dostosowanie #edukacja #emocje #grupa #IPET #kolorowanie #komunikacja #lekcja #logopedia #metody #MikiLittleAspie #mindfulness #motoryka #mowa #pedagog #percepcja #premium #program #przedszkolak #przedszkole #rewalidacja #rozwój #scenariusz #scenariusze #sensoryka #SI #sposoby #społeczne #SylwiaBagińska #szkoła #terapia #uczeń #umiejętnościspołeczne #uwaga #uważność #zabawa #zajęcia #ZespółAspergera #ćwiczenia

Reklamy



#arkusz #ASD #Asperger #AspieZaklinaczka #autyzm #czytanie #dostosowanie #edukacja #emocje #grupa #IPET #kolorowanie #komunikacja #lekcja #logopedia #metody #MikiLittleAspie #mindfulness #motoryka #mowa #pedagog #percepcja #premium #program #przedszkolak #przedszkole #rewalidacja #rozwój #scenariusz #scenariusze #sensoryka #SI #sposoby #społeczne #SylwiaBagińska #szkoła #terapia #uczeń #umiejętnościspołeczne #uwaga #uważność #zabawa #zajęcia #ZespółAspergera #ćwiczenia

Dodaj komentarz

Reklamy