Kolory i ich wpływ na emocje i zachowania konsumentów. Jak wykorzystać psychologię kolorów w marketingu?

nowymarketing.pl 9 miesięcy temu
Czy zastanawiało Cię kiedykolwiek, jak wyglądałoby logo Pepsi, gdyby było... zielone? Albo dlaczego bank z lwem operuje w komunikacji kolorem pomarańczowym? Zarówno w biznesie, jak i w marketingu, kolory niosą określony przekaz, dlatego warto wiedzieć, jak je odpowiednio wykorzystać. fot. Freepik
Przeprowadzono już wiele badań potwierdzających teorię, iż kolory wpływają na nasze emocje i wybory – w tym również na decyzje zakupowe. Udowodniono również, iż oprócz emocji, wpływają też na reakcje fizyczne człowieka. Jedne pobudzają do działania, inne relaksują, jeszcze inne wpływają na wzmożenie apetytu.
Kolor to istotny atrybut nie tylko w projektowaniu logo firmy, opakowań produktów czy wystroju sklepów, ale również w obszarze szeroko pojętego marketingu – od wizualnej strony bannerów reklamowych, poprzez szatę graficzną stron www aż do przycisku Call to Action.
Raport „How Colors affect conversion Rate” („Jak kolory wpływają na współczynnik konwersji”) wskazuje, że...
Idź do oryginalnego materiału