Koniec z lekarzami w reklamach leków i suplementów

nowymarketing.pl 1 rok temu
Od 2023 r. nie będzie już reklam wyrobów medycznych z lekarzami, farmaceutami czy aktorami, którzy się w nich wcielają. Czekają nas nowe regulacje rynku reklamowego lekarstw i suplementów. Fot: Cedric Fauntleroy, Pexels
Lekarze w reklamach? Od 2023 r. już nie
Od 1 stycznia 2023 r. zacznie obowiązywać część przepisów z nowelizowanej ustawy o wyrobach medycznych. Regulują one m.in. kwestie reklamowe. Według ustawy lekarze, farmaceuci i aktorzy wcielający się w zawody medyczne nie będą mogli brać udziału w spotach reklamowych lekarstw, suplementów i wyrobów medycznych.
Reklamy nie będą mogły też sugerować, iż miejsce akcji rozgrywa się w aptece, gabinecie lekarskim czy innym miejscu powiązanym z branżą medyczną.
Treści reklamowe mają też być tworzone w taki sposób, aby były zrozumiałe dla osób niespecjalizujących się w medycynie. Tyczyć się ma to m.in. sformułowań...
Idź do oryginalnego materiału