UOKiK po raz pierwszy ukarał firmę za kryptoreklamę. Karę poniosą reklamodawca i influencerzy z branży fitness

nowymarketing.pl 8 miesięcy temu
W poniedziałek 28 września br. Prezes UOKiK poinformował o pierwszej w historii Urzędu karze związanej z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych. Karą finansową obciążono spółkę Olimp Laboratories. Spółka Olimp Laboratories to firma zajmująca się suplementami diety. Jest jednym z wiodących liderów na rynku branży fitness. Wymierzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynosi 5 milionów złotych. Ukarano nie tylko spółkę, ale także trzech influencerów, którzy nieprawidłowo oznaczyli treść reklamową w swoich mediach społecznościowych.
– Olimp Laboratories produkuje leki, wyroby medyczne, suplementy diety i żywność specjalnego medycznego przeznaczenia. Od 2015 r. korzysta z reklamy w mediach społecznościowych i ze współpracy z influencerami, którzy mają setki tysięcy obserwatorów – napisano w oświadczeniu UOKiK.
W uzasadnieniu UOKiK pojawiła się informacja odnośnie tego, że...
Idź do oryginalnego materiału